Contact

Follow us:

deze site is in ontwikkeling

“Boeken zijn onze geesteskinderen,

wij brengen ze tot leven door ze te lezen,

er met elkaar over te praten en te zoeken

waar ze ons inspireren en bewustzijn brengen.”

Waar vind je ons? Hoe bereik je ons?

We hebben onderdak gevonden in een mooi pand in de bekende winkelstraat van Zeist, de 1e Hogeweg. Daar hebben we ruim 160 m2 winkelruimte en beneden zo'n 130 m2.

In het souterrain werken we momenteel aan een ruimte voor workshops en lezingen, één ruimte voor vergaderingen en één voor opslag.

Mocht u in een van deze 2 ruimtes interesse hebben, laat het ons weten.

CONTACT

Boekerij de Phoenix

1e Hogeweg 10 D

3701 HK Zeist

 

info@boekerij-de-phoenix.nl

www.boekerij-de-phoenix.nl

 

Openingstijden:

Donderdag t/m zaterdag

van 11 tot 17 uur

Tijdens openingstijden

 bereikbaar: 06 1878 1713  

Heb je een vraag, wil je een bestelling plaatsen, boeken of spullen aanbieden of wil je je aanmelden als vrijwilliger of daarop orienteren?

 

Vul hieronder je gegevens in, stel je vraag of omschrijf je bestelling of aanbod.

We nemen binnen een week contact met je op.

 
 
 
 
 

Veel gestelde vragen

01.  Kan ik ieder boek bestellen bij Boekerij de Phoenix?

Ja, dat kan. Wij hebben, zoals iedere boekwinkel, een abonnement bij het Centraal Boekhuis.

We kunnen 80.000 boeken bestellen, ook uit het buitenland. 

 

02.  Hoe kan ik een bestelling doen via Boekerij de Phoenix?

Dat kan momenteel op 4 manieren:

  1. mondeling via de winkel (middels opgave van naam, telefoon/mailadres, titel en schrijver van het boek / de boeken);
  2. per e-mail naar info@boekerij-de-phoenix.nl met opgave van naam, telefoonnummer, titel en schrijver van het boek, hoeveel exemplaren gewenst zijn en eventuele andere titels; 
  3. telefonisch tijdens de openingstijden via 06 1878 1713 ; of via de voice mail een boodschap inspreken met naam, telefoonnummer, titel en schrijver van het boek en eventuele andere titels;
  4. via de website: zie formulier hierboven. 

 

03.  Kan ik mijn bestelling veranderen of annuleren?

 Dat kan, na de gedane bestelling nog tot de eerst volgende dinsdag 17 uur. Daarna wordt de bestelling gedaan en deze wordt op donderdag of uiterlijk vrijdag geleverd. U ontvangt een mail of telefoontje als het binnen is. 

 

04.  Kan ik een boek of gekocht artikel ruilen?

 Ja, dat kan binnen 8 dagen na de aankoop met de pinbon. Voorwaarde daarbij is dat het artikel er nog net zo uitzag als bij aankoop. 

 

05.  Hoe lang duurt het voor mijn bestelling binnen is?

U ontvangt een mail, sms, app of telefoontje als de bestelling binnen is (mits uw gegevens bekend zijn bij Boekerij de Phoenix).

Normaal gesproken duurt een bestelling 1 tot 7 dagen. Bij bestellingen van boeken die uit het buitenland komen, kan het langer duren.

Langskomen en vragen hoe het ermee staat, mag altijd. Tijdens de corona-periode kan een bestelling langer duren dan normaal.


06.  Hoe werkt het als ik tweedehands boeken en cadeau artikelen wil aanleveren?

Wij zijn blij met tweedehands boeken en cadeau artikelen, indien zij passen bij ons assortiment. (antroposofie, maar ook literatuur, kunst, natuur, kind en jeugd, sprookjes, voeding ed.) U kunt deze schenken aan de winkel of in consignatie aanleveren. Wij werken met vrijwilligers in de winkel en stellen uiteraard schenkingen zeer op prijs, omdat dat ons werk mogelijk maakt. 


07.  Hoe werkt het in consignatie aanleveren van (tweedehands) boeken en cadeau artikelen?

We bekijken of het aanbod interessant is voor de winkel. Zo ja, dan stellen we een lijst op van de boeken/spullen die aangeleverd zijn en spreken af dat deze een half jaar in de winkel staan. De winkel stelt de verkoopprijs vast. Wat ervan verkocht wordt, daarvan ontvangt u 50%. Na het halve jaar zijn er twee opties: of u komt de boeken en spullen weer ophalen of u laat ze achter en dan zijn ze van de winkel en besluiten wij wat we ermee doen. We gooien nooit iets zomaar weg, maar soms besluiten we spullen naar de kringloopwinkel te brengen of aan goede doelen in het buitenland te schenken, omdat er bij ons geen interesse voor blijkt te zijn. 

 

08.  Hoe werkt het als ik (zelfgemaakte) cadeau artikelen wil aanleveren?

We bekijken of het aanbod interessant is voor de winkel. Zo ja, dan stellen we een lijst op van wat er aangeleverd wordt en spreken af wat de prijs is, die u ervoor wilt hebben. We spreken af welke termijn ze in de winkel staan/hangen. De winkel stelt de verkoopprijs vast. Van wat er verkocht wordt, daarvan ontvangt u de overeengekomen prijs. Na de termijn nemen we contact op en overleggen over hoe nu verder:

1. een tweede termijn wordt afgesproken, de prijs evt. aangepast of 2. de boeken/artikelen worden weer opgehaald of 3. ze worden geschonken aan de winkel.

Copyright @ All Rights Reserved