In november 2021 bleek dat het winkelpand naar de veiling ging. Een onderhands bod bleek ook tot de mogelijkheden te behoren en het tweede bod werd geaccepteerd.
Met warme schenk- en leengelden en eigen spaargeld is de aankoop gerealiseerd.
Het is zeer verheugend te voelen dat dit initiatief door een grote groep mensen gedragen wordt. Dit stemt dankbaar.
Op 30 december 2021 is het winkelpand in eigendom gekomen. We zijn blij dat de winkel op haar 3e locatie kan blijven.
Qua renovatie zijn er de volgende wensen:
9. Vloerbedekking vernieuwen.
10. Warmte- en luchtplan.
Intussen is gerealiseerd:
In de planning voor 2025 staat:
Voor de renovatie is geld nodig: ongeveer € 25.000,-.
Schenkingen kunnen overgemaakt worden op NL47 INGB 0008 4899 72
t.n.v. Boekerij de Phoenix o.v.v. schenking renovatie.
De teller staat op:
27-12-2021: € 1.500,-
01-01-2022: € 6.611,-
05-04-2022: € 11.009,-
Heel veel dank lieve schenkers!
Edmond Schoorel (als kinderarts jarenlang werkzaam bij het Kindertherapeuticum, docent, auteur en veelgevraagd spreker)
Lonneke Winters (Praktijk voor Logopedie en Sensorische informatieverwerking)
Paperback, € 16,-
Steeds meer kinderen hebben last van overgevoeligheid. Ze zijn teruggetrokken of juist brutaal, slachtoffer of juist pester. Je hoort ze niet of ze hebben juist boze buien. Dagelijkse handelingen zoals naar bed gaan, uit bed komen, het avondeten zijn ingewikkeld.
In dit boek beschrijven Edmond Schoorel en Lonneke Winters de bredere visie op prikkelverwerking en overgevoeligheid, die ze in hun jarenlange samenwerking hebben ontwikkeld.
Het boek bevat een theoretische beschrijving en biedt praktische handreikingen.
Uit de inhoud:
H I Wat moet je weten? Angst en overmoed in de gehechtheidsontwikkeling en de gezonde ruimte daartussen.
H II Hoe kan je denken? Stappen in het vinden van de goede beeldvorming.
H III Wat kan je doen? Voorbeelden van pedagogische handelen.
H IV Casuïstiek. Voorbeelden uit de therapiekamer
Epiloog. Een menskundige beschrijving van prikkelgevoelige, overgevoelige kinderen.
Het testament van de bevlogen musicus en pedagoog. Een aanrader voor leraren!
Wolfgang Wünsch (*1926 Halle/Saale, †2020 Bremen) was vanaf de 60er jaren actief als docent naturwetenschappen en muziek binnen het vrijeschool-onderwijs in Duitsland. Sinds de jaren 80 gaf hij steeds intensiever over de hele wereld cursussen over muziekpedagogie, ook als gastdocent op Helicon, later Hogeschool Leiden. Het is fantastisch dat Willemijn Soer de Nederlandse vertaling van het laatste boek van Wolfgang Wünsch heeft gerealiseerd. Hij was tot in zijn laatste levensjaar actief als trainer en hij gaf nog vele lezingen. Daarbij werd – meer dan muziek-pedagogische vragen – een fundamenteel nieuwe pedagogische oriëntatie zijn centrale doel.
Uit de inhoud:
De individuele weg - Ontdekkingsvreugde en verborgen vaardigheden - Nieuwe wilskrachten - De authentieke leraar - Over de praktijk - Op zoek naar de eenheid van de wereld - Waar het op aankomt.
Klein formaat, vertaald door Willemijn Soer | Nederlands | 56 p | € 9,50
ISBN 978-3-937518-38-1
Uitgeverij Edition Zwischentöne
Door: Edmond Schoorel, Paperback, 10,- per stuk
Iedere keer dat een kind leert lopen en rennen zijn we getuige van een wonder, eigenlijk van meerdere wonderen. Wat is er niet allemaal voor nodig?
Dit cahier is geschreven voor ouders en opvoeders die zich wel eens afvragen of de overvloed aan beeldschermbeelden de verbeelding van kinderen niet in de weg zit.
Het onderzoekt de vraag wat een beeld eigenlijk is en hoe de verbeelding zich ontwikkelt.
Met praktische suggesties voor een eigentijdse beeldschermopvoeding.
Hoe word je je jezelf? Daarover gaat dit cahier.
In 3 grote fases bouwt een kind aan zijn lichamelijke, sociale en psychologische persoonlijkheid. De wetmatigheden van deze fases komen aan bod en wat je als volwassenen beter wel en beter niet kunt doen in de begeleiding. Wat een wijsheid is er ingetoverd in het landschap van deze 3 eerste fases! Wat een voorrecht als ouders kunnen helpen deze wijsheid uit te toveren!
Begaafdheid is het resultaat van aanleg en opvoeding. Leren is het proces dat de aanleg tot ontwikkeling brengt. In dit cahier wordt beschreven wat een goede opvoedomgeving is om de aanleg tot ontwikkeling te brengen. Intellectuele begaafdheid heeft immers een wat andere omgeving nodig dan een kunstzinnige, sociale of sportieve.
Heb je vragen over het leren van je kinderen. Zijn ze misschien speciaal begaafd? De thema’s hoogbegaafdheid, dyslexie en beelddenken krijgen extra aandacht.